“Elektrikli otobüs talebi

vatandaştan gelmeli”

Temsa CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, vatandaşların toplu taşımada çevreci otobüs talep etmesi gerektiğini belirterek, “Avrupalı, toplu taşıma aracının fosil yakıt kullanmamasını, gürültü çıkarmamasını istiyor. Aynı hassasiyeti biz de duymalıyız” dedi.

Çukurova Gazeteciler Cemiyeti (ÇGC) heyetini makamında ağırlayan Doğancıoğlu, Başkan Cafer Esendemir, Başkan Yardımcıları Mehmet Uluğtürkan, Yasemin Atasoy, Genel Sekreter Sefa Saygıdeğer, Genel Sekreter Yardımcısı Süreyya Uri, Mali Sekreter Murat Yonat, Yönetim Kurulu Üyeleri Mustafa Akköse ve Jale Karaşahinoğlu’naTEMSA’nın çalışmaları hakkında açıklamalarda bulundu.

Cafer Esendemir, ÇGC’nin Türkiye’de kamu yararına çalışan 5 büyük basın meslek örgütünden biri olduğunu ve kentin gelişimine önemli katkılar sunduklarını söyledi. Yaşanan pandemi sürecine rağmen gazetecilerin zor şartlar altında görev yaptığını ve Adana’nın çıkarları doğrultusunda hareket etmeye özen gösterdiğini vurgulayan Esendemir, “TEMSA dünya devi bir marka. Dolayısıyla sayın genel müdürümüzle kentimizin yararına olan ortak projelere imza atmak bizler için mutluluktur” diye konuştu.

 Faaliyetleriyle ilgili bilgi veren Temsa CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu ise, Türk otomotiv sektörünün ilk elektrikli yerli otobüsünde seri üretimin başladığını belirterek, “Tamamen kendi mühendislerimizle ürettiğimiz elektrikli otobüsümüzün ilk ihracatını İsveç’e gerçekleştirdik. 15 dakikalık şarjla 80 kilometre yol kat eden elektrikli otobüsümüze yoğun bir ilgi var. Başta Avrupa’da olmak üzere birçok kent artık caddelerinde fosil yakıtlı toplu taşıma aracı istemiyor. Üretim bandından inen ilk araçlarımız İsveç’te kullanılmaya başladı. Geçtiğimiz ay Samsun Büyükşehir Belediyesi de Aselsan işbirliğiyle geliştirilen Temsa Avenue EV’leri toplu taşımada kullanmaya başladı. Gürültüsüz, fosil yakıt kullanmayan bu otobüslerin tüm şehirlerimizde kullanılması çevre ve sürdürülebilirlik açısından önemli. Özellikle üretim merkezimize yakın olan şehirlerimiz başta olmak üzere bu alanda yerel yönetimlerle işbirliği yapmak istiyoruz. Önce vatandaşımızın toplu taşımada gürültüsüz, çevreci ve konforlu otobüsleri talep etmesi gerekiyor. Bu yönde talep artarsa yerel yönetimler dönüşümü hızlandırır” dedi.

İKİ KARDEŞ MARKA EL ELE

Temsa’da inovasyondan yatırıma her alanda yükselişin devam ettiğini belirten Doğancıoğlu, Skoda Transportation ortaklığına sadece finansman güçbirliği olarak bakılmaması gerektiğini belirterek, “Temsa ve Skoda iki kardeş marka olarak dünya pazarlarında birlikte yürüyor. Özellikle tren, tramvay üretiminde tecrübeli dünya markası Skoda ile daha hızlı yol alacağız. Başta Orta Avrupa ülkeleri olmak üzere birçok pazarda bu ortaklığın gücünü hissetmeye başladık. Üretimden ar-ge’ye kadar her alanda iki markanın gücü yeni dönemde farklı yatırımları da beraberinde getirebilir. Programına demiryollarına 10 milyar dolar yatırmayı planlayan Türkiye de bu ortaklığın önemli projelere imza atacağını düşünüyoruz diye konuştu.

66 ÜLKEDE ON BİNLERCE TEMSA

Temsa Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan da 66 ülkede on binlerce Temsa’nın yollarda olduğunu belirterek, “Tanıtım filmlerimizde mutlaka Adana’dan birkaç kareye yer veriyoruz. Temsa ülkemize sağladığı ekonomik değerle birlikte tanıtımımıza da önemli katkı sağlıyor. Bu çerçevede medya kuruluşlarını da partnerlerimiz arasında görüyoruz. Sizlerle işbirliğine hep açığız” dedi. 

ÇGC Başkanı Cafer Esendemir de, Temsa’nın sadece bölgenin değil, ülkenin değeri olduğunu belirterek, Türkiye’nin en etkin medya STK’ları arasında yer alan ÇGC’nin üreten her kurumun yanında olduğunu söyledi.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

©2020 - Çukurova Gazeteciler Cemiyeti

İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden içerik kopyalanamaz.